Condiții și modalități de retur
Conform legii în vigoare privind produsele achiziționate la distanță se pot returna în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la primirea produselor fără să invoce un motiv anume, dar respectând prevederile de mai jos.
1. Cumpărătorul poate refuza marfa livrată, respectiv poate face retur dacă anunță în scris (e-mail/ fax) Vânzătorul despre următoarele situații în maximum 24 ore de la recepția produselor; în cazul în care Cumpărătorul nu anunță Vânzătorul despre aceste situații în termenul stabilit, returul nu va fi acceptat; excepție de la regulă o constituie produsele care fac obiectul unui caz de garanție.
- sunt semne vizibile de deteriorare sau în caz de nefuncționare (când se poate determina acest lucru de către Cumpărător fără intervenția unui terț, de exemplu când produsul necesită montarea într-o unitate specializată);
- ambalajul este deteriorat sau murdar;
- sunt neconcordanțe între marfă și factură;
- când produsul nu este conform comenzii date de Cumpărător;
- dacă produsul nu face obiectul unei oferte/ promoții;
- dacă produsul nu este rezultatul unei COMENZI SPECIALE, respectiv dacă pentru aducerea acest produs Vânzătorul nu a întreprins acțiuni speciale către furnizorul său precum plata în avans/ integrală fără posibilitate de retur, lucru despre care Cumpărătorul a fost informat și însușit înainte de lansarea comenzii; cu privire la aceste COMENZI SPECIALE, Vânzătorul se exonerează de orice vină în identificarea piesei dacă autovehiculul pentru care se face comanda a suferit modificări structurale după fabricarea acestuia, modificări despre care nu a fost informat în prealabil lansării comenzii;
- dacă nu este vorba despre piese originale/ produse de fabricant comandate greșit de către Cumpărător: piese electrice, chei, cilindri închidere, module programate, piesele speciale fabricate pentru autoturisme din afara spațiului european, piese de siguranta (ex.: airbaguri, centuri de siguranță), huse și acoperiri;
- dacă pur și simplu Cumpărătorul dorește să nu mai beneficieze de acest produs fără un motiv anume.
Cumpărătorul trebuie să informeze Vânzătorul în clar despre motivele returului, indiferent dacă motivul returului se constituie într-o reclamație sau dacă pur și simplu dorește returnarea produsului fără un motiv anume. Dacă se dorește returul ca urmare a unei reclamații, Cumpărătorul trebuie de asemenea să precizeze clar dacă dorește înlocuirea produsului în cauză sau dorește returnarea contravalorii acestuia.
Atenție! Sesizarea intenției de retur indiferent de motiv se face în 24 ore de la recepția produsului, iar primirea acestuia de către Vânzător trebuie să aibă loc înainte de 10 zile lucrătoare de la data recepționării produsului de către Cumpărător!
După primirea produsului, dacă returul respectă condițiile mai sus menționate, Vânzătorul va proceda fie la înlocuirea produsului, fie la returnarea contravalorii acestora. Termenul de soluționare este de 5 zile lucrătoare pentru situațiile normale care presupun produse de stoc. În cazuri excepționale, acest termen poate fi depășit, caz în care Cumpărătorul va fi informat despre acest lucru.
2. Starea produselor returnate. Nu se admit la retur următoarele (dacă situațiile de mai jos nu fac obiectul unei reclamații transmise in termen de 24 ore de la recepționarea produselor):
- produsele care nu au fost comercializare de către SC ADRIA SRL;
- produsele care nu se află în ambalajul original;
- produsele cu ambalajul deteriorat, fară etichetele și inscripționările specifice;
- produsele lipsite de accesoriile și componentele originale;
- piesele care prezintă urme de montaj, vopsire sau sudură.
NU etichetați ambalajul produsului original, împachetați separat!
3. Cheltuielile de retur. Dacă returul nu face obiectul unei reclamații, costurile de returnare vor fi supoartate de către Cumpărător și vor fi scăzute din contravaloarea produsului returnat. În cazul unei reclamații soluționate, Vânzătorul va suporta toate cheltuielile de transport, respectiv atât returul, cât și transportul produsului care înlocuiește produsul returnat.
Atenție! Până la soluționarea reclamațiilor, transportul returului va fi suportat de către Cumpărător, iar după soluționarea acestora, contravaloarea transportului va fi returnată către Cumpărător dacă reclamația se dovedește a fi justificată.
Caz special: Returul piesei vechi la schimb/ valorii de garanție
Unele piese de schimb sunt vândute cu valoare de garanție/ piesă veche la schimb.
Piesele care se pot încadra în categoria de mai sus sunt: casete de direcție, pompe servodirecție, electromotoare, alternatoare, etriere, planetare etc. Cumpărătorul va fi informat încă de la prelucrarea comenzii despre posibilitatea oferirii piesei vechi la schimb, acest lucru însemnând un preț mai scăzut de achiziție.
Piesa nouă va fi livrată cu o valoare facturată care include valoarea de garanție/ valoarea piesei vechi la schimb. Piesa înlocuită trebuie trimisă la Vânzător în termen de maxim 4 zile lucrătoare, iar după verificarea integrității piesei, va fi stornată/ returnată valoarea de garanție/ valoarea piesei vechi la schimb în maximum 2 săptămâni de la data primirii piesei vechi la schimb.
Condiții de returnare piesă veche la schimb: piesa auto înlocuită să fie curată fără urme de ulei, să prezinte doar urme de uzură funcțională fără urme de lovituri, să nu lipsească subansamble din ea și să fie ambalată în ambalajul original în care s-a livrat piesa nouă, cu codul furnizorului pe cutie. Dacă una dintre condițiile de returnare de mai sus nu este îndeplinită, valoarea de garanție rămâne facturată și nu se va storna.
Costul trimiterii piesei vechi la schimb către Vânzător va fi suportat de către Cumpărător. În cazul în care piesa nu va fi acceptată la schimb, Cumpărătorul trebuie să comunice Vânzătorului dacă dorește returnarea piesei vechi. În caz afirmativ, costul transportului va fi suportat tot de către Cumpărător.
Cosul este gol.
