LUKOIL AVANTGARDE ULTRAeste o gama de uleiuri de motor de calitate premium pentru motoarele diesel turbo-supraalimentate care functioneaza in conditii severe, cu intervale prelungite intre schimburile de ulei, in conformitate cu recomandarile producatorului. Uleiurile LUKOIL AVANTGARDE ULTRA se obtin din uleiuri de baza minerale si sintetice inalt rafinate si aditivi produsi in strainate printr-o tehnologie avansata. Aceste uleiuri asigura un control eficient privind curatenia pistonului si slefuirea alezajului. De asemenea, ele asigura un excelent control al uzurii, al depunerii de calamina si al stabilitatii lubrifiantului. Uleiurile LUKOIL AVANTGARDE ULTRA cu tipurile de viscozitate SAE 5W-40, 10W-30 si 10W-40 sunt uleiuri semisintetice care asigura bune performante la pornirea la rece. LUKOIL AVANTGARDE ULTRA SAE 20W-50 este recomandat in mod special pentru vehiculele care functioneaza in conditii climatice cu temperaturi foarte ridicate.
Utilizare:
Se recomanda utilizarea uleiului LUKOIL AVANTGARDE ULTRA in motoare cu aspiratie naturala si turbo-supraalimentate, cu conditii severe si variate de functionare, in care sunt necesare intervale mari intre schimburile de ulei.
Este adecvat pentru majoritatea motoarelor moderne echipate cu sisteme de depoluare EGR (recircularea gazelor de evacuare) si SCR NOx (sisteme de reducere catalitica selectiva a noxelor). Uleiurile din gama LUKOIL AVANTGARDE ULTRA indeplinesc cerintele categoriei API CI-4 in timpul functionarii si pot fi utilizate in motoarele diesel pentru care sunt recomandate uleiuri API CI-4, CH-4 si CG-4.
Uleiurile LUKOIL AVANTGARDE ULTRA sunt recomandate pentru motoarele diesel de clasa superioara, care respecta normele de emisii Euro-3, 4, 5 si functioneaza in conditii severe de exploatare, de exemplu intervale prelungite intre schimburile de ulei, in conformitate cu recomandarile producatorului.
Sunt adecvate pentru motoare fara filtru de particule, pentru majoritatea motoarelor cu sisteme de depoluare EGR (recircularea gazelor de evacuare) si majoritatea motoarelor echipate cu SCR NOx (sisteme de reducere catalitica selectiva a noxelor).
Astăzi, rolul amortizoarelor nu este pe deplin înţeles. Mulţi şoferi, responsabili pentru întreţinerea maşinii, nu sunt conştienţi de funcţia lor şi nici cât de des ar trebui înlocuite.
Un studiu efectuat în Germania privind amortizoarele a determinat câteva concluzii interesante. Prima dintre ele ar fi, conform datelor strânse de la atelierele germane, că, în medie 50% dintre autoturismele verificate rulau cu amortizoarele în stare proastă. Datorită stării drumurilor, în Romania procentajul ar fi cu siguranță mult mai mare.
Pe vreme caniculară sau geroasă, climatizarea asigură un confort sporit, filtrează particulele de praf și polen, însă pentru o funcționare optimă este nevoie de o vizită la un centru specializat.
Cum ne dăm seama că sistemul de climatizare nu funcționează corespunzător? În general, ne confruntăm cu următoarele consecințe.